הקשר בין מחסור בויטמין D לעקרות אצל נשים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הקשר בין מחסור בויטמין D לעקרות אצל נשים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 13.09.2010

מאת: לוטי זילברמן,  מהנדסת כימיה תואר שני עם התמחות בתרופות וטוקסיקולוגיה

 

האם ניתן לדמיין תרופה המגנה כנגד סוכרת, מסייעת כנגד מחלות לב, ומשמידה במגע תאים סרטנים? תרופה המונעת ומטפלת בהרבה מחלות, ללא תופעות לוואי, אם משתמשים בה כראוי? מחקרים רבים מצאו שויטמין די, הוא "הגילוי הרפואי של המאה העשרים".

מחסור בויטמין די הפך למגפה הולכת ומתגברת בעולם, ומחקרים קבעו שהמחסור גורם למחלות כרוניות, כולל סרטן.

ויטמין די נוצר בגוף לאחר חשיפה לקרינת שמש. למרות זאת, מפתיע לגלות שגם בקרב אוכלוסיה החיה בהוואי או באיים הקראיביים, בהם זורחת השמש במרבית ימי השנה, אובחן מחסור בויטמין די. באוסטרליה למשל, משתמשים הרבה בתכשירי הגנה לעור בגלל קרינת השמש החזקה (קרינה על-סגולה) שמקורה בחור בשכבת האוזון באטמוספירה. התוצאה היא מחסור בויטמין די ומחלות הנגרמות ממחסור ויטמין D נפוצות יותר. בארץ השמש זורחת ברוב ימות השנה, ולכאורה לא סביר שאנשים יסבלו ממחסור בויטמין די. בפועל, רוב אנשים עובדים במקומות סגורים ולא תמיד מבלים בסוף שבוע בחוץ. לכן גם בארץ קיים מחסור בויטמין. יש החושבים שמספיק לצעוד מהאוטו למשרד או מהאוטו לבית על מנת לקבל חשיפה מספקת לשמש, אך זה לא תמיד מספיק.

לפי נתוני משרד הבריאות, ישנן אוכלוסיות שונות בארץ, הנוטות לפתח מחסור בוויטמין D. האוכלוסיות כוללות תינוקות יונקים, קשישים ונכים שלא נחשפים לשמש עקב מגבלה בריאותית, אנשים שנוהגים לעבוד במשרד שעות רבות (לפעמים משרדים במרתף או ללא חלונות) וכן מי שמשתייך לאוכלוסיה דתית שמקפידה על כיסוי גוף. סיבה אחרת היא הפחד מהחשיפה לשמש.

 

מחקר חדש שנעשה באוניברסיטה ייל בארצות הברית מצא שמחסור של ויטמין D גורם לעקרות אצל נשים. החוקרים נדהמו לגלות בבדיקות דם שנערכו לנשים עקרות ש93% מהנשים העקרות סבלו ממחסור בויטמין D. הבעיה חשובה במיוחד בזמן הביוץ.

 

החוקרת, ד"ר לובנה פל, מדגישה את חשיבות בדיקות דם, וממליצה לדרוש בדיקות לויטמין די. יש לוודא שנעשית הבדיקה הנכונה: בדיקה של 25(OH)D מודדת את רמת ויטמין 3D הפעיל. השחלות רגישות במיוחד לסוג זה של הויטמין. רוב המומחים הגיעו למסקנה שהערכים  המיטבים הם בין 50-70 נאנוגרם למיליליטר, וריכוז של 100 נאנוגרם למיליליטר ומעלה נחשב גבוה מדי. אם תוצאת בדיקת הדם מצביעה על מחסור, הרופא ימליץ על תוספת של ויטמיןD3  כטיפול הכי יעיל. ויטמין D2 אינו מומלץ.

 

רצוי למשל לערוך בדיקת דם במיוחד כאשר יש בעיה להרות – מבין כל הגורמים האפשריים זה הכי קל לתיקון. ויטמין D3  חשוב מאוד גם בזמן ההריון לבריאות האישה וגם על מנת לתת לתינוק מנה ראשונית של הויטמין.

 

המחקר הוצג ב-American Society of Reproductive Medicine,San Francisco




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו