איך להתכונן יחד לשגרת היום יום בבית הספר - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך להתכונן יחד לשגרת היום יום בבית הספר

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 21.07.2010

ילדכם יכנס לכיתה א' בקרוב ואתם עומדים בפני סוגיות חדשות בהן טרם התנסתם. מי יהיה עם ילדכם בכיתה, על מה צריך להקפיד על מנת להקל את המעבר על הילד ועוד....



מאת: נורית אלקלעי, בעלת תואר מוסמך בפיתוח תוכניות לימודים, מתוך הספר "מתחילים בית ספר המדריך להורים"


איך להתכונן יחד לשגרת היום יום בבית הספר

הכי חשובים - החברים של ילדיכם:  הורי ילדי הגן מתבקשים בדרך כלל לציין שמות של שלושה חברים של ילדם, כדי לשבצם באותה כיתה בבית הספר. במידה ואינכם בטוחים שלילדיכם שובצו חברים, בדקו זאת ללא היסוס עם הגננת. ודאו שלפחות אחד מהחברים מהגן ילמד עם ילדכם באותה כיתה. התחלות ושינויים הנעשים עם חברים, נינוחים יותר ונותנים הרגשת ביטחון. בהמשך, ילדכם יבחר חברים חדשים מקרב כל ילדי הכיתה. שיבוץ הילדים מהגן לכיתות נעשה בידי יועצת בית הספר, והיא מנסה להרכיב כיתות מאוזנות ככל האפשר מבחינת, מספר בנים ובנות, קרבת מגורים בין הילדים, התחשבות בבקשות ההורים, ואפיוני ההתנהגות והאישיות של ילדיכם מחוות הדעת של הגננת.

 

לא כל שיקולי הרכבת הכיתות ושיבוץ התלמידים בהם, יפרשו לפניכם, הנושא רגיש ביותר ולכן נעשה בדיסקרטיות מרבית. היועצת נעזרת  במנהלת ולעתים גם בצוות הניהול. כבדו, סמכו והאמינו בשיקול הדעת של העושים במלאכה, כאשר אתם פונים אליהם בבקשות לשינוי בשיבוץ.

פגשתי מדי שנה הורים שהיו נחושים לשנות את שיבוץ ילדיהם, לכיתה שבה חשבו שלילדיהם חברים רבים יותר. במרבית הפעמים נעשה ניסיון רב להיענות לכל הבקשות מצד הנהלת בית הספר והיועצת, במקרים שלא הייתה אפשרות לשנות את השיבוץ, נוכחתי לראות שילדיהם מצאו חברים חדשים בכיתה בפרק זמן קצר מאוד והיו מרוצים מהאפשרויות החדשות שכיתה בהרכב חדש זימנה להם.

בטחו ביכולות ילדיכם שיוכלו להצליח בכל הרכב של כיתה  שישולבו בה, גם אם לא כל חבריהם הטובים עמם בכיתה. חברים טובים הנמצאים בכיתות מקבילות יכולים להיפגש בהפסקות ואחר הצהריים כדי להמשיך את קשרי החברות ביניהם.

 

בספרה "כיתה א מחכה לנדב", מציגה המחברת אירית ויסמן מינקוביץ, פחדים מוכרים היטב וחשוב לתת להם מקום.

נדב מפחד שלא ימצא את דרכו לכיתתו בחזרתו מההפסקה, בית הספר גדול בעבור הקטנים הרגילים לחצר הגן החמימה, המוכרת והאינטימית.
בתכניות ההכנה לכניסה לבית הספר נהוג היום להכיר לילדים את החצר ואת מקומן של הכיתות; רוב המחנכות בכיתות א מייחדות את הימים הראשונים לביסוס ביטחון התלמידים, ועורכות להם טיול היכרות בכל בית הספר. אם אתם חשים שטיול נוסף עמכם יחזק את ביטחון ילדכם, עשו זאת ללא היסוס.

נדב מודאג שמא יטעה בתשובותיו לשאלות מורתו. חשש מוכר ולגיטימי; מניסיוני, חשוב להסביר לילדיכם שאל בית הספר מגיעים כדי ללמוד דברים חדשים ובלתי ידועים ולכן גם טעויות הן בסדר. בנוסף אפשר ליידע את המחנכת לגבי חשש זה כדי שתעודד את הילדים גם לטעות.

ישנם ילדים שחוששים מהמורה ואף מתביישים ממנה. היכרות נוספת אישית יכולה להפחית תחושות אלו.

ישנם ילדים שאימת הילדים הבוגרים מהם בבית הספר גדולה. אחים בוגרים יכולים להיות כתובת מתאימה וכמובן תכנית חונכות בה ילד מכיתה ה או ו חונך ילד מכיתה א, בתכנית מתאימה של בית הספר.

 

  •  למדו את הדרך לבית הספר ובחזרה: תרגלו יחד חצייה במעבר מסודר עם משמרות זה"ב. זכרו שלילד לפני גיל תשע אין את היכולת הנדרשת לחציית כביש בטוחה. למדו את ילדיכם להגיע לבית הספר ולשוב ממנו בבטחה.

 

  • בדקו את משקל הילקוט על גבו הרך של התלמיד הצעיר, עליו להיות מותאם למבנה גופו ולחוסנו של ילדכם. משקלו כולל תכולתו לא יעלה על 15% ממשקל גופו של ילדכם. משקל רב מדי, מזמין כאבי גב, תיק עמוס בציוד מיותר מביא חוסר שליטה של ילדיכם למה שנמצא בתיק, ומכאן מתעוררות בעיות של מציאת הציוד הדרוש,  בהתארגנות לשיעור. חשוב שילדיכם יתייחסו לתיק כעזר בעבורם. בראשית דרכם כדאי לסייע בארגון התיק עד שארגונו ייהפך לטבע שני בשבילם. באופן כללי, תיק מסודר הוא ערובה להתמצאות ילדיכם לדרישות בשיעור; ושליטה זו מקנה ביטחון ביכולתם להצליח.

 

  • חשוב להקפיד על שעות שינה מספקות, תלמיד עייף יתקשה בלמידה המצופה ממנו. שינה מוקדמת בשעה קבועה, ושעת השכמה קבועה ועקבית, מסייעות מאוד לריכוז בלימודים ולרוגע במשימות בכיתה.

 

  • מומלץ לדאוג להכנת הילקוט, ולבגדי בית הספר כבר בערב שלפני. מתח, כעס, עצבנות של הרגע האחרון אינם רצויים לילדינו. התחלת יום לימודים יפה יותר כשהיא מלווה בחיוך, בחיבוק ובנינוחות.

 

  • התלמיד לומד על קיבתו... חשוב שילדכם יאכל ארוחת בוקר קלה לפני תחילת יום לימודים, ויצויד בארוחות קלות נוספות בהתאם לאורך יום הלימודים. רעב מקשה על הריכוז.

 

  • חוש הראייה וחשיבותו הרבה במהלך הלמידה: קשיים בראייה עלולים להשפיע על יכולותיו ובעיקר על רצונו של הילד ללמוד. קשיים במיקוד ראייה קיימים בקרב 3% עד 5% מהילדים וגורמים לטשטושי ראייה, לכפל ראייה או לכאבי ראש. חשוב לאבחן קשיי ראייה ולטפל בהם כדי לאפשר לילדכם למידה מיטבית. משנת הלימודים תשס"ד מערכת החינוך מחייבת בדיקות ראייה; בתחילת שנת הלימודים הראשונה אחות קופת חולים באה לבית הספר ובודקת את כל התלמידים.

 

טיפ קטן שיעזור לכם להרגיש כמו ילד בכיתה א ולהזדהות עמו. רדו על הברכיים, הגביהו ראש, היו בגובה ילדכם... או אז תגלו מה באמת רואה ילד מגובה נמוך כל כך. דברים רבים נראים גדולים, רחוקים ומפחידים מגובה זה. (שערות בנחיריים, מכנסי המורה ונעליה, ציפורניי רגליים מטופלות וצבועות ועוד).

 

הורים מאחלים לילדיהם בדיוק את אותם הדברים שהמורים מאחלים לתלמידיהם:

שיהיו חדורי מוטיבציה ללמידה, שיגלו סקרנות אינטלקטואלית, ושיהיו בעלי צימאון לקריאה ובעלי אומץ להתמודד עם העולם!




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו