כיצד יכולים הורים להתכונן לכניסת ילדיהם לביה"ס - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

כיצד יכולים הורים להתכונן לכניסת ילדיהם לביה"ס

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 17.08.2009

לא רק הילד עלול להיתקל בקשיים ובבעיות בכניסה לכיתה א', אלא גם הורים עשויים להרגיש חרדה ולחץ לקראת הכניסה לכיתה א' , של ילדיהם.



כיצד יכולים הורים להתכונן לכניסת ילדיהם לביה"ס

שלומית קונוטופסקי, פסיכולוגית התפתחותית במכון להתפתחות הילד במרכז הרפואי זיו בצפת, מסבירה כי לא רק הילד עלול להיתקל בקשיים ובבעיות בכניסה לכיתה א', אלא גם הורים עשויים להרגיש חרדה ולחץ לקראת הכניסה לכיתה א' , של ילדיהם. "אוירה משפחתית לחוצה עלולה לפגוע במוכנות הרגשית של הילד לבית הספר, בדימוי העצמי ובתחושת המסוגלות והמוטיבציה של הילד ללמידה", אומרת קונוטופסקי ומציינת כי במקרים קיצוניים אף עלולה להתפתח אצל הילד רתיעה חמורה מבית הספר.

 

בנוסף מסבירה קונוטופסקי כי חרדה מוגזמת של הורים עלולה לגרום לעיתים להתערבות תוקפנית שלהם בחיי בית הספר של ילדיהם, אחת הסיבות להתנהגות כזו מצד ההורים יכולה לנבוע מחוויות קשות שחוו ההורים עצמם עם כניסת ילדיהם הבכורים לבית הספר או גם מחוויות אישיות שחוו בתור ילדים.

 

ישנן מספר סיבות לחרדות: החרדה מאיבוד שליטה וממצב בו הילד יפגע חברתית, פיזית או רגשית. החשש מכישלון הילד בבית הספר כגון חוסר הצלחה בלימודים. חרדה מפני פגיעה בסמכותם ובערכיהם של ההורים, ועוד.

 

"הורים יכולים להימנע מהופעת חרדות אלו אם יכינו עצמם בצורה טובה יותר למצב", אומרת קונוטופסקי ומסבירה כי אחד הגורמים החשובים ביותר בהסתגלות של הילד בבית הספר היא העמדה הפנימית החיובית הבסיסית של ההורים כלפי בית הספר.

חשוב שהורים יתפשו את ביה"ס כגורם עוזר ולא עוין וינהגו כלפי הצוות כשותפים ולא כאויבים.

בנוסף, חשובה ההיכרות המוקדמת עם המורה, פגישה אישית הנעשית באווירה חיובית תסייע לפיתוח עמדה אוהדת וסבלנית, מומלץ גם להתחבר לאסוציאציות אישיות חיוביות מעולם ביה"ס, כדאי גם להראות נכונות ולשתף את ביה"ס בקשיים רלוונטיים של הילד או של המשפחה , דבר זה יאפשר למורה לגלות הבנה להתנהגויות מסוימות של הילד בכיתה.

 

"חשוב לסמוך על ביה"ס , אך אין פירושו הסרת אחריות מצד ההורה לערנות ולמעקב כאשר קיימת הרגשה שהמורה נוקשה מדי כלפי הילד, או כאשר ישנם סימני שאלה לגבי הערכת המורה את הילד, חשוב לזכור כי כניסת הילד לביה"ס הינה הזדמנות לצמיחה אישית שלו להתמודדות עם החיים ועם מסגרות. יחס מגונן מדי, עלול להפחית את כוחות ההתמודדות של הילדים לכן חשוב להקשיב ולסמוך על הילד מבלי להסיר אחריות הורית ממעקב וערנות",אומרת קונוטופסקי.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו