הורים שימו לב לסימנים מזהים של תקיפה מינית - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הורים שימו לב לסימנים מזהים של תקיפה מינית

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 06.07.2011

החופש הגדול זה עתה החל, עשרות אלפי ילדים ובני נוער ימלאו את הרחובות. ימי ובעיקר לילות החופש הגדול מהנים ומלאי חוויות, אולם עבור ילדים וילדות רבים, הם עלולים להפוך לסיוט, לאחר שעברו תקיפה או התעללות מינית. מה עלינו כהורים לעשות על מנת למנוע ולזהות מקרה שכזה.



הורים שימו לב לסימנים מזהים של תקיפה מינית

החופש הגדול זה עתה החל, עשרות אלפי ילדים ובני נוער ימלאו את הרחובות. ימי ובעיקר לילות החופש הגדול מהנים ומלאי חוויות, אולם עבור ילדים וילדות רבים, הם עלולים להפוך לסיוט, לאחר שעברו תקיפה או התעללות מינית. איריס אורן רכזת חינוך והסברה במרכז הסיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית בחיפה והצפון: "ימי הקיץ, בהם הילדים אינם נמצאים במסגרת מוסדרת כלשהי, מועדים לפורענות מבחינת רמת החשיפה שלהם לפגיעות על רקע מיני.  אנו מזהות שני עקרונות מנחים שמומלץ להורים לשמור עליהם: שמירה על נוכחות ומעורבות פעילה בחיי הילדים מחד, ומאידך -  נגישות, פתיחות הקשבה וקבלה." במרכז הסיוע בחיפה והצפון ממליצים להורים להקפיד על מספר כללים בקיץ הזה:

 

1.                   שמרו על קשר קבוע עם הילדות/ים והיו מעורבים בחייהם, בכל המעגלים בהם הם פועלים.

2.                   דעו היכן נמצא ילדכם ועם מי.

3.                   גלו התעניינות לגבי הפעילות – איך היתה? מה נעשה? איך היתה החוויה?

4.                   דאגו לראות את הילד כאשר הוא חוזר הביתה, גם אם מדובר בשעות הלילה, כדי לזהות במהירות האפשרית סימני מצוקה, לחץ, או חוויה קשה.

5.                   שימו דגש על נושא האינטרנט – מדובר במרחב שבו אין גבולות והילדים מבלים בו חלק ניכר מזמנם. דאגו שהשימוש ברשת יעשה במרחב ציבורי ופתוח בבית ולא מאחורי דלת סגורה, רעננו כללי בטיחות באינטרנט, חסמו תכנים בלתי מתאימים וגלו מעורבות ע"י גלישה משותפת.

 

אורן מדגישה כי למרבה הצער, לא ניתן למנוע  את כל המקרים. במקרה של ילד שחווה פגיעה מינית ניתן לזהות סימני מצוקה: "כהורים, אנו צריכים להיות רגישים לכל שינוי בהתנהגות הרגילה של הילד, כדי שלילדים תהיה אוזן קשבת ויד מנחה למתן מענה בסביבה הטבעית שלהם.  מנסיוננו, התגובה הראשונה שמקבלים הילדה או הילד, ששולחים מסרים שונים של בקשת עזרה, משמעותית מאד לתהליך ההתמודדות שלהם בהמשך. אני מאמינה כי ידע ועירנות בנושא יכולים במקרים רבים למנוע הישנות הפגיעה". אורן מסבירה כיצד יש לפעול כדי לזהות פגיעה בילדכם:

 

1.                   היו עירניים ושימו לב לשינויים בהתנהגות ובמצב הרוח. מצבים של הסתגרות, לחץ, דכאון או מיחושים פיזיים בלתי מוסברים (כאבי ראש, בטן, דלקות חוזרות בדרכי השתן) עלולים להעיד על אירוע של תקיפה מינית או אונס.

2.                   היו קשובים, נגישים ותומכים, שדרו קבלה ללא שיפוט. הילד זקוק לדעת כי הוא יכול לפנות אליכם בביטחון מלא שתעמדו לצידו, שלא תאשימו אותו  ושתגנו עליו מפני פגיעה חוזרת.

3.                   זכרו – הפגיעה היא אשמת הפוגע ולא אשמת הילד, גם אם נעשתה בעת פעילות אסורה כגון נסיעה בטרמפ או כניסה לאתר אסור.

4.                   אל תשכחו את עצמכם בתהליך – ההתמודדות עם פגיעה מינית בילדכם היא קשה מאוד לכל הורה. כדי לתת תמיכה מלאה לילדכם, גם אתם זקוקים לסיוע והנחיה מקצועית.

5.                   אין צורך להתמודד לבד - במרכזי הסיוע קיימים קווי חירום הפועלים 24 שעות ביממה כדי להעניק תמיכה, ייעוץ וליווי בהליכים רפואיים ומשפטיים בעת הצורך."

 

לפניות לקו החירום במרכז הסיוע לנפגעות אונס ותקיפה מינית , חייגו 1202, 24 שעות ביממה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו