חופש לידה ללא תשלום ואיסור הפיטורים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

חופש לידה ללא תשלום ואיסור הפיטורים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 24.02.2005

ע"פ חוק מה- 18/3/2010 כל עובדת זכאית להאריך את חופשת הלידה ב- 12 שבועות נוספים ללא תשלום. אין צורך באישור מיוחד מהמעביד לצורך כך.



עדכון 18/3/2010
חופש לידה ללא תשלום ואיסור הפיטורים

א. חופשה ללא תשלום ע"פ חוק:

 

ע"פ חוק מה- 18/3/2010 כל עובדת זכאית להאריך את חופשת הלידה ב- 12 שבועות נוספים ללא תשלום. אין צורך באישור מיוחד מהמעביד לצורך כך.

עובדת אשר עבדה עד יציאתה לחופשת הלידה אצל אותו מעביד או  באותו מקום עבודה 24 חודשים רצופים לפחות, זכאית להיעדר מהעבודה בחופשה ללא תשלום, מראשית השבוע השביעי שאחרי הלידה, כרבע ממספר החודשים שבהם עבדה, אך לא יותר משנה, ללא צורך בהסכמת המעביד (אלא רק בעדכונו).

עובדת שהביעה רצון לחזור לעבודה לפני סיום החופשה ללא תשלום- לא יוכל מעבידה לדחות את חזרתה לעבודה יותר מארבעה שבועות מיום שהביעה רצונה לכך.

דין החופשה כדין חופשה ללא תשלום, וזמן ההיעדרות לא יבוא במניין לגבי זכויות התלויות בוותק.

 

איסור הפיטורים - אסור למעביד לפטר עובדת בזמן חופשה ללא תשלום או במשך תקופה של 60 ימים לאחר תום החופשה ולא יתן הודעת פיטורים למועד החל בתקופות האמורות, אלא בהיתר ממשרד העבודה והרווחה.

החריג: על המעסיק המעונין לפטר עובדת במהלך החל"ת או 60 הימים שלאחריו, לפנות לממונה על חוק עבודת נשים מטעם משרד העבודה והרווחה, בבקשת היתר לפיטורי העובדת.

 

ההליך במשרד העבודה והרווחה –

  • על משרד העבודה והרווחה לשלוח לעובדת את בקשת המעביד, ולאחר מכן לזמן לחקירה תחילה את המעביד ואח"כ את העובדת. במידה והעובדת לא קיבלה את בקשת המעביד, זכותה לבקש אותה ממשרד העבודה והרווחה ולקבלה זמן מספק לפני חקירתה, כדי שתוכל לבוא מוכנה.

 

  • קיים איסור על חקירות טלפוניות בשום מקרה!

 

  • חקירה תעשה ע"י מפקחת ממשרד העבודה והרווחה בצורה של שאלות ותשובות, ולכן קיימת חשיבות רבה כי המפקחת תרשום את כל דברי העובדת בפרוטוקול.

 

  • יש לעובדת זכות לדרוש את פרוטוקול חקירת המעביד על מנת שתוכל להגיב בכתב על דבריו, בטרם תתקבל החלטת משרד העבודה והרווחה.

 

  • מומלץ להכין תגובה בכתב למשרד העבודה והרווחה המפרטת את ההתייחסות לכל טענות המעביד בבקשתו ובפרוטוקול חקירתו, את גירסת העובדת ואת הקשר בין הפיטורים להולדת הילד (במידה והיה קשר כזה). יש להגיש את התגובה בדחיפות, ורצוי בעת החקירה של העובדת.

 

  • כל עוד לא נתקבל היתר לפיטורי העובדת – הפיטורים בטלים והעובדת זכאית להמשיך לקבל שכר, גם אם המעביד אינו מעוניין בעבודתה בפועל.

 

  • במידה והמעביד פיטר את העובדת במהלך החל"ת או 60 הימים שלאחר מכן ולא פנה למשרד העבודה והרווחה – באפשרות העובדת גם להגיש תלונה למשרד העבודה והרווחה ולמשרד התעשייה והמסחר ו/או לפנות לבית הדין לעבודה כנגד המעסיק.

 

  • במידה וניתן היתר לפיטורי העובדת על ידי משרד העבודה והרווחה, באפשרותה של העובדת גם לדרוש שימוע מהממונה על חוק עבודת נשים במשרד העבודה והרווחה, ו/או לפנות לבית הדין לעבודה.

 

  • חוזה עבודה שהסתיים -במידה וחוזה עבודה של עובדת, המועסקת בחוזה עבודה לתקופה קצובה, תם במהלך תקופת איסור הפיטורים, מחייב החוק את חידושו משום שאי חידוש החוזה כמוהו כפיטורים.

 

  • אימוץ - עובדת שאימצה ילד שגילו פחות מ-10 שנים, תהא זכאית לחופשה ללא תשלום, כאמור לעיל.

 

  • עבירה פלילית - מעביד שלא פעל לפי החוק צפוי לקנס ו/או למאסר.

 

 

ב. חופשה ללא תשלום שלא ע"פ חוק:

 

עובדת אשר עבדה עד יציאתה לחופשת לידה אצל אותו מעביד או באותו מקום עבודה פחות מ-24 חודשים רצופים, תהא זכאית ל 12 שבועות של חופשה ללא תשלום ללא הסכמת המעביד. מעבר לכך יש צורך בהסכמת המעביד מראש.

 

במידה והעובדת עבדה פחות מ-24 חודשים – אסור למעביד לפטרה במשך 60 יום לאחר חופשת הלידה, ולא יתן הודעת פיטורים למועד החל בתקופות האמורות. כמו כן, בנוסף ל-60הימים לאחר חופשת הלידה יש לתת לעובדת הודעה מוקדמת.

רצוי לתעד את ההסכמה של המעביד בכתב תוך ציון מועד החזרה לעבודה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו