הורמון האהבה תרומתו לקשר ביו האם לתינוק - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הורמון האהבה תרומתו לקשר ביו האם לתינוק

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 14.01.2011

אחרי הלידה אנחנו מקבלות אל זרועותינו יצור קטן, ולרוב אנחנו מתאהבות בו מהרגע הראשון. גם אם אנחנו מותשות מלידה ארוכה ורוצות לישון, אנחנו חשות צורך לעשות הכל למענו: לקום בלילה, להניק, לחבק ולגונן. כיצד זה קורה?



מאת: ניקול ישר

הורמון האהבה תרומתו לקשר ביו האם לתינוק

אהבה זו כימיה

הורמון בשם אוקסיטוצין, הידוע בשם הורמון האהבה, עומד מאחורי כל התאהבות בחיים שלנו. הורמון זה מופרש במצבים אינטימיים, כגון בזמן מגע מיני. אותו הורמון שחיבר בין בני הזוג בעת ההתעברות, הוא זה שיחבר גם בין האם לתינוק שרק נולד. האוקסיטוצין מופרש בגוף האישה בהריון, במהלך הלידה ואחריה. להורמון האהבה יש גם תפקיד חשוב בהתפתחות של צירים סדירים בזמן הלידה ובהפרשת החלב בעת ההנקה.

לידה אינטימית

הורמון האהבה נחשב להורמון "ביישן"- הוא מופיע רק במצבים אינטימיים. לכן, אם אנחנו רוצות לעודד את הפרשת ההורמון בלידה, חשוב ללדת בסביבה רגועה ואינטימית. תארו לעצמיכן שבזמן שאתן עושות אהבה, יכנסו לחדר אנשים בחלוקים לבנים, יגעו בכן, ישאלו שאלות וימדדו לכן דופק. סביר להניח שהרבה מהחשק המיני כבר לא יישאר. בדומה למעשה אהבה, גם לידה היא סיטואציה אינטימית. ללדת זה לא כמו לבנות בית. כאשר ארצה לבנות בית, אפנה ללא ספק לבעלי מקצוע- אזמין אדריכל, אזמין צבעי ופועלי בניין. אך האם אני באמת צריכה רופא כדי ללדת? לידה היא תהליך טבעי וכאישה, אני אמורה לדעת ללדת. לעתים, בתי החולים יוצרים מעגל שקשה לצאת ממנו: הסביבה בחדרי הלידה אינה מעודדת את הפרשת הורמון האהבה, הצירים לא מתפתחים, הלידה מתעכבת ויש צורך בהתערבויות רפואיות. לפעמים, דווקא להניח ליולדת לנפשה זה הפתרון ללידה שמתעכבת.

נשים רבות בוחרות ללדת לידת בית, בליווי דולה (תומכת לידה). בבית, בתוך אווירה רגועה ומוכרת, הורמון האהבה לא יתבייש להופיע. שם תוכלי להקיף את עצמך בנרות, קטורת, מוזיקה רגועה, כריות, למלא את האמבטיה במים, ולהזמין חברה קרובה שתלווה אותך. אם ביתך קרוב לבית חולים, תוכלי לנסוע לשם במקרה הצורך. גם אם בחרת ללדת בבית חולים, מומלץ להישאר בבית כמה שיותר, ולהגיע לחדר לידה רק כאשר ישנם צירים סדירים, ארוכים וכואבים בתדירות של 4-3 דקות, או במקרה של ירידת מים . כיום ישנם מרכזים ללידה טבעית בחלק מבתי החולים בארץ, שם האווירה בחדרי הלידה קרובה יותר לסביבה ביתית.

אחרי הלידה- תחילתו של הקשר

התינוק שלך יצא מן הרחם אל אוויר העולם. בהרבה בתי חולים ממהרים לקחת את התינוק שרק נולד לבדיקות שונות, וכמו כן לרחוץ ולהלביש אותו. במידת האפשר, דאגי שבצמוד ללידה יהיה מגע של עור תינוקך בעור שלך. בקשי שיניחו את התינוק על בטנך כך שיוכל להתחבר אליך ולינוק ממך. המגע הזה יאפשר המשך תקין של הפרשת הורמונים שתביא לייצור החלב וכיווץ הרחם.

המגע הקרוב של גוף אל גוף חשוב גם בהמשך הדרך, בחודשים הראשונים של חיי התינוק. לא במקרה, בתרבויות שונות התינוק קשור לגוף האם במרבית שעות היום וישן בלילה בצמוד לאימא. בתרבות המערבית לעומת זאת, נוהגים לרוב לשים תינוקות בעגלה במשך היום ובמיטה נפרדת מההורים במשך הלילה.

להניק מאהבה

חזרת הביתה, ואחת המשימות הראשונות העומדות בפניך היא ההנקה. גם כאן דרושה אינטימיות ויכולת להתחבר לאהבה ולחשיבה חיובית. ככל שאת יותר רגועה ואוהבת, גופך יוכל לייצר יותר חלב. זה לא תמיד קל- את עייפה, הפטמות כואבות והבית מלא באורחים שבאו לאחל מזל טוב. כאן זה המקום לבטא את הצרכים שלך- לבקש עזרה כאשר את זקוקה לה וגם לבקש שיניחו לך לנפשך כאשר את זקוקה לשקט.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו