מבזק חדשות ההורות - גיליון 130 - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מבזק חדשות ההורות - גיליון 130

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 12.10.2008

לידיעה המלאה לחצו: זכויות עובדים | סגולות המרפא של ארבעת המינים | מחפשים משפחות לצילומי הסדרה סופר נני  | רק 18% מההורים מקפידים על חבישת קסדת אופניים | מד"א יבצע הזרקות למטופלות פוריות במהלך החגים | למה מתן דבש לתינוקות מתחת לגיל שנה מסוכן | החל שיקום הילדה ששיחקה בגפרורים ונכוותה קשות



מבזק חדשות ההורות - גיליון 130

מבזק חדשות ההורות לתקופה שבין 28/9/08-11/10/08


ערה"ש תשס"ט - נתונים סטטיסטיים לשנה החדשה

פורסם ב: 28.9.2008,14:46

·         בסוף שנת 2007 מנתה אוכלוסיית מדינת ישראל 7,243,600 נפש: מהם 5,478,200 יהודים (75.6%), 1,450,000 ערבים (20.0%), ועוד כ?315,400 אחרים (4.4%) – אלה, ברובם עולים ובני משפחותיהם שאינם רשומים כיהודים במרשם התושבים.

·         שיעור גידול האוכלוסייה ב2007 היה 1.8% – בדומה לשנים האחרונות. שיעור גידול דומה לשיעורי הגידול ששררו בישראל בשנות ה?80, שנים בהן שיעור העלייה לישראל היה מהנמוכים בתולדות המדינה. בשנות ה?90, בתקופת העלייה הגדולה ממדינות בריה"מ לשעבר, היה שיעור הגידול כ?3% בממוצע לשנה.

·         שיעור הגידול של האוכלוסייה היהודית בשנת 2007 היה 1.6% ושל האוכלוסייה הערבית 2.6%.

·         בקרב המוסלמים היה שיעור הגידול 2.8%; בשנים האחרונות חלה ירידה בשיעור הגידול של המוסלמים, לדוגמה בשנת 2000 היה שיעור הגידול בקבוצה זו 3.8% ובשנת 2005 – 3%.

לידיעה המלאה לחצו: סטטיסטיקה משפחתית.


זכויות העובדים בחגים

פורסם ב: 29.9.2008,9:10

לקראת תקופת החגים, פעמונים, ארגון לשיקום כלכלי, מסביר מהן זכויות העובדים, כמה כסף מגיע להם, האם חובה על העובד לקחת ימי חופשה, ועוד.

מאת: עו"ד עמית חלמיש, באדיבות ארגון פעמונים

מתי הולכים הביתה בערב החג?

·         יש מקומות שבהם הבוס מודיע באופן חגיגי כי בערב החג יום העבודה יסתיים בשעה 12:00, יש מקומות בהם הבוס דורש להישאר עד רגע כניסת החג.

·         החוק בישראל מגדיר ערב חג כך " יום שלפני חג שהעובד אינו עובד בו, בין עפ"י חוק ובין עפ"י הסכם או נוהג" (ס'2 שעות עבודה ומנוחה, התשי"א-1951), כאשר ימי החג המוגדרים הינם: 2 ימי ראש השנה, יום הכיפורים, 2 ימי סוכות, 2 ימי פסח, חג שבועות ויום העצמאות.

לידיעה המלאה לחצו: זכויות עובדים.


סגולות המרפא של ארבעת המינים

פורסם ב: 2.10.2008,11:27

לארבעת המינים,יש גם סגולות מרפא, המוכרות בכל רחבי העולם. עינת בודנשטיין, המתמחה בנטורופתיה, משירמ (שירותי רפואה משולבת) במרכז הרפואי "אסף הרופא", מסבירה:

לולב - בנוסף לפרי התמר, המהווה מזון בעל חשיבות באזורי המדבר, הרי שלדקל ולליבת הדקל ייחסו גם סגולות מרפא. בדקל הננסי, לדוגמא, בוצעו במהלך השנים מחקרים שהסבירו כיצד הצמח פועל ומרפא. מסתבר שהצמח מאזן את פעילות ההורמונים הגבריים, ומקובל לטפל בו במקרים של הגדלת הערמונית (פרוסטטה) והפרעות במתן שתן בקרב גברים, וכל זאת ללא תופעות לוואי.

לידיעה המלאה לחצו: ארבעת המינים.

מחפשים משפחות לצילומי הסדרה סופר נני

סופר נניפורסם ב: 2.10.2008,14:1

 תכנית הטלוויזיה המצליחה "סופר נני" (שידורי קשת - ערוץ 2) חוזרת בקרוב לעונה שלישית ומחפשת משפחות המעונינות לקבל הדרכה ממיכל דליות תוך צילום התהליך.

הורים (לשני ילדים ומעלה) המעונינים להשתתף בתכנית ולקבל הדרכה מ"סופר נני", מוזמנים לפנות במייל דרך פורטל mamy לכתובת: mamyportal@gmail.com 

יש להשאיר פרטי התקשרות, גילאי ילדים עם תיאור קצר של סיבת הפנייה.

המיונים מסתיימים בסוף אוקטובר 2008


רק 18% מההורים מקפידים על חבישת קסדת אופניים

פורסם ב: 5.10.2008,14:4

סקר ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים בנושא חבישת קסדה ברכיבה על אופניים מגלה כי רק כ – 18% מההורים מוודאים שילדיהם חובשים קסדות;  כמחצית מההורים טוענים שהידע שחבישת קסדה מצילה חיים מסייע בידיהם לשכנע את ילדיהם לחבוש קסדות; כ – 200 ילדים נפגעו במהלך יום כיפור שעבר כשרכבו על אופניים.

מסקר שקיים ארגון 'בטרם' לבטיחות ילדים עולה, כי רק כ – 18% מההורים והסבים עוקבים ומוודאים שילדיהם או נכדיהם בני השנתיים ומעלה אכן חובשים קסדה בעת הרכיבה על אופניים; כ -32% דורשים מילדיהם/נכדיהם לחבוש קסדה ברכיבה על אופניים; כ – 13% ממליצים לילדיהם לחבוש קסדה, כ – 11% מבקשים לחבוש קסדה וכ – 12% לא מתייחסים לחבישת קסדה.

 לידיעה המלאה לחצו: קסדת אופניים.


מד"א יבצע הזרקות למטופלות פוריות במהלך החגים

פורסם ב: 5.10.2008,15:17

מגן דוד אדום החל ביוזמה חדשה בחגים במסגרתה, רופאי ופארמדיקים יסייעו בקיום שגרת טיפולי הפוריות בכך שיזריקו למטופלות את ההורמונים.

  מנכ"ל מד"א, רמ"ג אלי בין, יזם את השירות והנחה את הרופאים והפראמדיקים בתחנות מד"א לסייע בתקופת החגים בהזרקת זריקות הורמונאליות לנשים הנמצאות בטיפול פוריות.

"הפרויקט הוא חלק מהפעילות של מגן דוד אדום למען הקהילה" אמר מנכ"ל מד"א והסביר "היוזמה נועדה בין היתר להקל על הנשים, המתמודדות ממילא עם תהליך קשה מבחינה רגשית ונפשית, ולא מעט נשים מתקשות לנעוץ בגופן מחט ועליהן למצוא מישהו שהוא בעל הכשרה כדי שיזריק להן את התרופות".

לידיעה המלאה לחצו: זריקות פוריות.


מתן דבש לתינוקות מתחת לגיל שנה

פורסם ב: 6.10.2008,13:49

מאת: כוכבית דוידיאן – תזונאית מומחית

מדוע לא מומלץ לתת לתינוקות דבש ומוצריו מתחת לגיל שנה?

הדבש לעיתים מכיל נבגים של הבקטריה קלוסטירידיום בוטוליניום. זהו חיידק המתפתח במזון המשומר בתנאים ירודים ומפריש בוטולינום טוקסין - רעלן החזק ביותר בטבע. הרעלן גורם למחלת הבוטוליזם העלולה להסתיים בשיתוק קטלני של השרירים.

הקבוצה הרגישה ביותר הם תינוקות מתחת לגיל שישה חודשים.

לידיעה המלאה לחצו: דבש לתינוקות.

החל שיקום הילדה ששיחקה בגפרורים ונכוותה קשות

אדרת הילדה שנכוותה קשותפורסם ב: 7.10.2008,14:33

אדרת בן דוד בת ה-5.5 ממושב מעגלים בדרום, פונתה בתחילת חודש יוני למרכז הרפואי סורוקה במצב אנוש כשהיא סובלת מכוויות קשות בחלקי גופה השונים.

אדרת שיחקה עם חברתה בחצר הבית בקופסת גפרורים. אחד הגפרורים הצית את בגדיה, אש אחזה בפלג גופה הקדמי וגרמה לכוויות עמוקות בדרגה 3 בכ-50% משטח גופה: בירכיים, במפשעות, בבטן, בחזה, בצוואר, בזרועות ובאוזן.

לידיעה המלאה לחצו: כוויות בילדים.

 

 

 

 

 

 

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו