הפריטטות הכי ממכרות - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הפריטטות הכי ממכרות

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 06.10.2020

כשמדובר על פריטטה, לא רק השם שלה מתגלגל טוב על הלשון, גם הטעם. פריטטות הן "האחיות" המוצלחות של החביתות, מצד אחד מושקעות ומרשימות, מצד שני קלות להכנה, ומכל הצדדים – טעימות ומגוונות. 



הפריטטות הכי ממכרות
הפְריטָּטָה היא שילוב של חביתה ופשטידה, חביתה ספרדית אפויה, ואפשר להוסיף בהכנתה כמעט כל ירק שתרצו. תוכלו להוסיף גבינות, בשר, נקניקים, דגים ובעצם זו דרך מצוינת לעשות שימוש בשאריות ליצירת מנה טעימה וקלה להכנה. 
 
את הפריטטה אפשר לאכול בכל שעות היום, אם אתם אוהבים ביצים בבוקר, זו יכולה להיות ארוחת בוקר עשירה ומהודרת או בארוחות הבאות. אבל ישנם כמה כללים התקפים לגבי כל סוגי הפריטטות:
כלל ראשון - הכנסת הירקות למחבת על פי סדר בזה אחר זה. כיוון שמשתמשים בסוגי ירקות שונים שזמן בישולם אינו זהה, הירק שצריך טיגון ארוך יותר יוכנס ראשון, או שיבושל קודם.
כלל שני- שימוש במחבת בעלת ידית מתכת שניתן להכניסה לתנור. 
 

פריטטה בטטה

להכנת המנה הצבעונית הזו, שהיא ארוחה שלמה בפני עצמה יש להכין בטטה חתוכה לקוביות, ירקות שונים שתרצו לצרף כמו: קישואים, בצל, שום, פלפל אדום או ירוק, עשבי תיבול, ברוקולי, כרובית, גזר ועוד. למי שמעדיף תפוחי אדמה במקום בטטות, ההכנה זהה ורק הירק מוחלף. הפריטטה בטטה כשמה כן היא כוללת בטטה, שכדאי לבשלה מעט במים חמים כדי שתתרכך, כמו גם את הכרובית, הברוקולי והגזר.
 
תחילת העבודה היא בטיגון הבצל בשמן זית במחבת בעלת ידית מתכת, כדי שתוכלו להכניס את המנה לתנור להמשך אפייה. אחרי הבצל הכניסו בזה אחר זה את שאר הירקות לפי סדר זמן הבישול והוסיפו תיבול. זה הזמן להוספת הביצים בכמות שתגיע עד שכבת הירקות העליונה אך לא מעבר לזה. נענעו קלות את המחבת כדי שהביצים ישקעו מטה והמשיכו בטיגון. כשהביצים מעט מתקרשות, הכניסו את המחבת לתנור בחום של 180 מעלות לכמה דקות. כך הביצים נאפות גם מלמעלה. הוציאו בזהירות והארוחה מוכנה. 
 

פריטטת פלפלים ובצל מקפיצה

את המנה הזו אפשר להכין בגרסה חלבית, אך גם אפשר לוותר על השמנת המתוקה וליהנות באותה המידה.
הפריטטה הזו מיועדת לאוהבי האוכל החריף, אך כמו תמיד ניתן לוותר על הפלפל החריף ועדיין לקבל מנה צבעונית, מגוונת וטעימה שכוללת: סוגי פלפלים בצבעים שונים, בצל, שום, תפוחי אדמה ופטרוזיליה. מתחילים בטיגון הירקות בחמאה או בשמן זית, כשמתחילים בבצל, ומוסיפים את הפלפלים הצבעוניים. לגרסה החריפה מוסיפים גם פלפל צ'ילי או פלפל ירוק חריף, לא שוכחים את השום, תפוחי האדמה ולבסוף את הפטרוזיליה הקצוצה. אחרי ערבוב ובישול של כמה דקות, זה הזמן להוסיף את הביצים, ואם אתם בוחרים בגרסה החלבית, מערבבים אותן עם שלוש כפות שמנת מתוקה. את התערובת שופכים על הירקות ומשאירים על האש לבישול. לאחר כמה דקות מכניסים את המחבת לתנור חם להמשך אפייה של כחמש דקות בחום בינוני. 
 

פריטטה טבעונית

אם פריטטה היא חביתה אפויה עם ירקות, אתם ודאי שואלים כיצד ניתן לקבל אותה בגרסה הטבעונית. ובכן יש לכך פתרון טעים, קל ומלא בחלבונים מהצומח. אפשר להשתמש בקמח עדשים או בקמח חומוס או בתערובת של קמחים עם קמח תירס, כוסמת, קינואה ועוד. בוחרים את הירקות שתרצו להוסיף ואת עשבי התיבול, ובגרסה הזו יש בצל, פטריות, פלפלים, בצל ירוק, פטרוזיליה, בזיליקום, נענע וכוסברה. אחרי שחותכים את הירקות מעבירים למחבת ומתבלים, מערבבים כוס קמח עדשים עם שתי כפות שמרי בירה, אבקת אפייה וחלב סויה או מים. את הבלילה הזו מוסיפים למחבת ומנענעים כדי שהנוזלים יגיעו לתחתית המחבת. אחרי מספר דקות ניתן להכניס לתנור או להפוך לטיגון הצד השני של הפריטטה במחבת. אפשרות נוספת להכנת הפריטטה הטבעונית היא להכניסה מההתחלה לתנור בחום של 200 מעלות בתוך מחבת עמידה לחום או בסיר יצוק שטוח ונמוך ולאפות כעשרים דקות. אם בחרתם באופן זה, הכניסו את כל הירקות יחד. אך אם אתם מעוניינים להוסיף תפוח אדמה או גזר, כדאי לבשלם מעט קודם כי זמן התרככותם ארוך יותר. אפשר להוסיף גבינה טבעונית, זיתים וכל דבר אחר שאתם אוהבים. כדאי להקפיד על כך שהמאפה לא יהיה גבוה מדי כדי שייאפה היטב גם מבפנים.  
 



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו