הכיני גופך להריון – על ויטמינים כבר שמעת? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

הכיני גופך להריון – על ויטמינים כבר שמעת?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 11.06.2011

אז על מנת למנוע ממך את הלחץ ההולך וגובר של מיני חברות וחברות ויטמינים מצ"ב סקירה אמיתית ולא מתייפיפת בנושא, את כלל הסקירה ניתן לסכם במשפט אחד – ויטמינים זה  טוב! גם להריון! כמו כל דבר בחיים- בואו לא נסחף!".



מאת: ריקי לוי דינר, מאמנת אישית וזוגית מנחת סדנאות לאחר לידה


הכיני גופך להריון – על ויטמינים כבר שמעת?

כשניסיתי להכנס להריון של הראשון שלי ניסתה במקביל חברתי התזונאית להיכנס להריון עם הראשון שלה. לשמחת החברות המשותפות היה גבול – הגבול שלי. משך כל החודש לקראתו ובמהלכו קיבלתי הרצאה שלמה על הויטמינים שעלי לקחת על מנת  להכין את גופי להריון, לתחזק את גופי לקראת ההריון, להכין אותו לשמור על ההריון וכו' וכו' וכו'...

הלחץ היה כה גדול, היות ולא מדובר בסתם חברה טובה העוברת אותו תהליך עימי אלא בחברה שהיא גם תזונאית – היא אמורה להבין בעניינים האלה!

אז על מנת למנוע ממך את הלחץ ההולך וגובר של מיני חברות וחברות ויטמינים מצ"ב סקירה אמיתית ולא מתייפיפת בנושא, את כלל הסקירה ניתן לסכם במשפט אחד – ויטמינים זה  טוב! גם להריון! כמו כל דבר בחיים- בואו לא נסחף!".

וכמו שאמרה לי חברה אחרת בנושא אחר – כמו בימי הולדת לילדים "אל תסחפי עם הבלונים עוד יחשבו שאת חוגגת לעצמך!".

 

ויטמינים ומכון וייצמן

מכון וייצמן מכיר בחשיבותם של הויטמינים בחיינו ולכן ממשיך חדשות לבקרים לחקור אותם – יתרונות אל מול חסרונות. לאחרונה פירסם מכון וייצמן מחקר בו הוא מעיד על השפעותיהם הטובות של הויטמינים לצד המזיקות שאינן נחשפות דיין לציבור וזאת בכל הנוגע לשימוש בויטימנים בגיל הפוריות וניסיונות הכניסה להריון.

אחת הבעיות של הויטמינים, טוענת אחת מהחוקרות, אינה קשורה להשפעותיהם הרפואיות אלא לאופן לקיחתם. ויטמינים היום אינן מצריכים מרשם רופא ולכן יכולים להילקח ללא פיקוח וללא הבנה ממשית של הפציינט באשר לסוג הויטמינים אותו הוא לוקח, למצבו הבריאותי וכיו"ב. התוצאה ברורה- ייתכן מצב בו לקוח שרוכש ויטמינים לפי פרסומת זו או אחרת למעשה יוצר תנגודת בגוף שעלולה גם אם לא להחמיר את מצבו הנקודתי להרע לו בנקודות אחרות. בכל דבר, מציינת החוקרת, יש לחקור יותר לעומק ואם צריך להיוועץ ברופא.

 

ויטמינים והקשר להריון

התנאי ההכרחי לכניסה להריון הינו ביוץ – זאת יודעים כולם. ביוץ מתפקד למעשה, לדבריה של החוקרת, כתהליך דלקתי המופרש בגוף שבסיומו משתחרר הזקיק. תפקידם הראשי של ויטמינים ככלל הינו למנוע דלקתיות בגוף, וזאת בזכות פעולתם נוגדת החימצון – אנטי אוקסידנטים.

כך שלקיחת ויטמינים מרובים בעת הביוץ ולקראת הכניסה להריון עלולה למעשה לפגוע בתהליך הביוץ הטבעי, היות והוא יימנע על ידי הפעילות נוגדת החימצון של הויטמינים. 

השערה זו נבדקה מחקרית על ידי הזרקה של ויטמינים לקבוצת עכברות בעוד שלקבוצת עכברות אחרת לא הוזרקו הויטמינים. המחקר הראה כי קבוצת העכברות לה לא הוזרקו הויטמינים בייצה באופן משמעותי יותר מקבוצת העכברות לה הוזרקו הויטמינים.

כמובן שהמחקר נעשה כעת רק על עכברים והשלכתו על עולם הפריון אצל נשים הינו בגדר השערה, עם זאת מחקרים רבים כבר נגזרו מתוך מחקר על בעלי חיים וזאת ללא התנסות ממשית בבני אדם.

בנוסף, במחקר זה הוטמינים הוזרקו ישירות לשחלות העכברות בעוד וויטמינים נלקחים בדר"כ בבליעה ועוברים את מערכת העיכול. יתכן ומערכת העיכול מנטרלת חלק מההשפעות הלא רצוניות של הויטמינים.

כך או כך את מרבית החיזוקים הרפואיים להם הגוף זקוק ניתן אף להשיג בעזרים טבעיים של פירות וירקות, מה שמכונה ויטמינים מן הטבע.

אם בכל אופן החלטת להיעזר בויטמינים לחיזוק הגוף, השתדלי שלא להפריז ואם יש חשש או את רוצה להרגיש יותר בטוחה במה שאת עושה- היוועצי ברופא.

 

שיהיה ירוק ובהצלחה.

 




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו