איך יום העצמאות קשור ליחסים עם הילדים שלנו? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

איך יום העצמאות קשור ליחסים עם הילדים שלנו?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 29.04.2023

כולנו יודעים שיום העצמאות מציין את ההכרזה על הקמת מדינת ישראל. למעשה מדובר בזכר ליציאה שלנו כעם משליטה לעבר החרות שלנו, מבלי להידרש לשליטה ריבונית חיצונית עלינו. ואיך כל זה קשור ליחסים שלנו עם הילדים, אתם שואלים ?



מאת: מיטל הרשקו, מדריכת הורים בגישת אדלר לילדים עד גיל 10, בעלים של "הורות מעבר לאופק", מלווה אתכם בדרך להיות שלמים עם ההורות שלכם


איך יום העצמאות קשור ליחסים עם הילדים שלנו?

נקודת המוצא שלנו כהורים היא להיטיב עם ילדינו. 

אנחנו סבורים כי מאחר שאנחנו אלה שהבאנו אותם לעולם, ואנחנו אלה שחיים במחיצתם מרגע לידתם, אנחנו יודעים טוב יותר מכל אחד אחר, מה טוב עבורם ומה לא.
הרי עוד מינקותם החלטנו איך יראה סדר היום שלהם: מה הם יאכלו, מתי יאכלו,מה ילבשו, מתי יתקלחו ועוד החלטות שלקחנו על עצמנו, בכל הקשור להתנהלות היומיומית שלהם.
 

אבל האם יצא לנו לחשוב במהלך הדרך על הצורך שלנו בשליטה על הילדים שלנו?

ככל שהילדים שלנו גדלים, עלינו כהורים ללמוד לשחרר את האחיזה שלנו בהם (באופן מדוד כמובן, התואם את הגיל והיכולות האישיות שלהם, ובמקביל בכל הזמן הזה כמובן שנהיה שם לצידם ועבורם). 
הילדים שלנו אמורים וצריכים לפתח עמוד שדרה רגשי - כזה שיאפשר להם לבטוח ולהאמין בעצמם, ובדרך בה הם הולכים - אחרת איך הם יוכלו לסגל לעצמם מיומנויות להתמודד עם אתגרי החיים ??
תחשבו על זה, אם נמשיך לקחת עבורם החלטות יומיומיות, כמו למשל: איזה חבר כדאי שהוא יזמין אליו אחה"צ, או איזו שמלה ראוי שהיא תלבש בבוקר לגן, או מה הם יאכלו לארוחת הערב, או מה עליה להשיב לחברה בתגובה להערה שזרקה לעברה אתמול בגן, נמנע מהם למעשה למידה של לקיחת אחריות, הסקת מסקנות ממצבים שנקרים בדרכם, התמודדות עם טעויות, ובעיקר נמנע מהם את ההזדמנות לפתח תחושת ערך, מסוגלות, וביטחון בעצמם וביכולות שלהם!
 

עלינו לקחת אחריות על המצבים, אך במקביל לשחרר את השליטה על ילדינו

ושלא תבינו לא נכון, שחרור האחיזה אין משמעו שחרור מאחריותנו כהורים (שימו לב, אחריות ולא שליטה).
 
נמשיך לקחת אחריות, אך נעשה זאת בשלושה תחומים בהם אנחנו נחוצים: 
הבריאות שלהם (ניקח אחריות למשל על צחצוח השיניים, שמירה על היגיינת הגוף, אכילת מזון בריא, ביקור אצל רופא ועוד..), הביטחון הפיסי והרגשי שלהם (ניקח אחריות למשל על קיומו של שיח מכבד, ולא נאפשר אלימות פיסית ומילולית), והבטיחות שלהם (ניקח אחריות למשל על הצורך של כל בני המשפחה לחגור חגורת בטיחות בכל נסיעה, ועל כך שילדים חוצים כביש לבד לאחר גיל 9, ולאחר תרגול משותף איתנו).
 
לסיכום, בואו נזכור שהילדים שלנו אמורים וצריכים לסגל לעצמם יכולות להתמודד עם אתגרי החיים, והם יוכלו לעשות זאת רק אם נאפשר להם, ולא נפריע להם בדרך.
כל שעלינו לעשות בזמן הזה הוא פשוט להיות שם לצידם: לפעמים נחווה דעה (ולא נחליט עבורם), לפעמים נהיה נוכחים בשקט, וביחוד נאפשר להם לחוות, להתנסות, ללמוד מטעויות, והכל על מנת לאפשר להם לצאת אל החרות האמיתית שלהם - היציאה לחיים הבוגרים והעצמאיים שלהם.... (:



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו