מיץ חמוציות ומניעת דלקת בקיבה אצל ילדים - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מיץ חמוציות ומניעת דלקת בקיבה אצל ילדים

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 01.09.2008

מסתבר כי מיץ החמוציות, שעד כה נקשר לדלקות בדרכי השתן משפיע לטובה על מערכות נוספות בגוף האדם ומסייע במניעת דלקת בקיבה אצל ילדים.



מאת: לימור בן חיים תזונאית קלינית, המתמחה בטיפול בחולים ובמניעת מחלות באמצעות תזונה נכונה
מיץ חמוציות ומניעת דלקת בקיבה אצל ילדים

 

מחקר חדש, שנערך במכון לתזונה וטכנולוגיית מזון באוניברסיטת צ'ילה, שבדרום אמריקה, ופורסם לאחרונה בגיליון של כתב העת המדעי האמריקאי לתזונה, nutrition, קבע כי שתיית מיץ חמוציות בקרב ילדים, מסייעת במניעת דלקת בקיבה, הודות לרכיבים הייחודים, המצויים בו, אשר מנטרלים את פעילותם המזיקה של חיידקים בקיבה. במסגרת המחקר, נבדקה לראשונה, ההשפעה של צריכה קבועה בילדים של מיץ חמוציות ופרוביוטיקה, שהם חיידקי מעיים ידידותיים, כנגד חיידק מזיק המצוי בקיבה.

מדובר בחיידק הנקרא הליקובקטר פילורי, helicobacter pylori, אשר מצוי בקיבתם של רוב בני האדם, אולם, בדרך כלל, אינו גורם לבעיה בריאותית כלשהיא. יחד עם זאת, בקרב חלק מהאוכלוסייה, נוכחותו של החיידק עלולה לגרום למצב דלקתי, לכיב קיבה, אולקוס ולכיב בתריסריון. הפגיעה מתרחשת, כאשר החיידק פוגע בציפוי המגן הפנימי של הקיבה, דבר המאפשר לחומצה לפגוע בדופן. על פי הערכה, כ- 10% מהילדים בעולם המערבי נדבקים עד גיל 10 בחיידק, כ- 15% מהילדים המודבקים יפתחו כיב קיבה, השאר עלולים לסבול מכאבי בטן, אך מצב כרוני בילדים עלול להגביר עבורם את הסיכון לחלות בסרטן הקיבה בבגרותם. 

במחקר השתתפו 295 ילדים, בגילאי 6 עד 16, אשר אובחנו, באמצעות מבחן נשיפה, כנשאים של החיידק, אך עדיין לא סבלו מתסמינים. המשתתפים חולקו לארבע קבוצות, באופן אקראי, וצרכו משקאות שונים, בכמות של 200 מ"ל, מדי יום, במשך שלושה שבועות. הקבוצה הראשונה צרכה משקה, המכיל מיץ חמוציות בשילוב פרוביוטיקה, הקבוצה השנייה צרכה משקה, המכיל פרוביוטיקה ללא חמוציות, הקבוצה השלישית, צרכה משקה, המכיל מיץ חמוציות בלבד ללא פרוביוטיקה והקבוצה הרביעית, ששימשה כבקרה, צרכה משקה פלצבו, שאינו מכיל מיץ חמוציות. לאחר שלושה שבועות בוצעה בדיקת נשיפה שנייה לאבחון הימצאות החיידק בקרב המשתתפים.

 

מניתוח תוצאות המחקר עלתה תמונת מצב מעודדת, אשר הצביעה על כך, שבקרב הילדים הנבדקים, שצרכו מיץ חמוציות, נמצאה ירידה משמעותית בכמות החיידקים בקיבה, בהשוואה לכמותם לפני צריכת המיץ. נמצא כי, בקרב 16.9% מהילדים שצרכו מיץ חמוציות הייתה הכחדה של  החיידקים. מעבר לכך, בקרב 22.9% מהילדים שצרכו מיץ חמוציות בשילוב פרוביוטיקה הייתה הכחדה של החיידקים, לעומת קבוצת הביקורת בה נראתה הכחדה  רק ב- 1.5% מהילדים  בלבד .

 

כאשר נבדקו שוב, לאחר שלושה שבועות,  נמצאה חזרה של החיידק בשיעור של כ- 80%, בקרב הילדים בם נמצאה הכחדה מלאה של החיידק .

 

מסקנת החוקרים, אשר התבססה על פעילותו של מיץ החמוציות, המכיל רכיבים ייחודים, הנקראים פרואנטוציאנידינים, היא כי שתייה יומית קבועה של כוס מיץ חמוציות (200 מ"ל), משפיעה באופן משמעותי על ילדים, הנושאים את החיידק הליקובקטר פילורי ושאינם סובלים מסימפטומים וכתוצאה מכך מסייעת במניעת דלקת ומחלות קיבה.




למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו