מה לעשות כדי שהתינוק לא יבכה? איך נתקשר איתו? - mamy
  • מחשבון הריון
  • מחשבון ביוץ
  • מחשבון משקל

מחשבון לחישוב תאריך לידה

מחשבון הריון יסייע לך להיות מעודכנת בהתקדמות ההריון שלך. כל שעליך לעשות – הכניסי תאריך ווסת אחרון למחשבון הריון וגלי נתונים על ההריון שלך.

תאריך וסת אחרון

מחשבון לשיעור תאריך ביוץ

מחשבון ביוץ יסייע לך לאתר את מועד הביוץ המשוער בהנחה שהמחזור החודשי שלך סדיר.

תאריך וסת אחרון

משך המחזור החודשי (?)

מחשבון הוספת משקל בהריון

מחשבון זה יסייע לך להעריך האם העליה במשקלך במהלך ההריון תקינה וכמה עוד עלייך לעלות במשקל עד הלידה.
גובה (מטרים, לדוגמה - 64.1מטר)
משקל בתחילת ההריון (ק"ג)
משקל נוכחי (ק"ג)
שבוע הריון (בין שבועות 24-21)

  • שם לתינוק
  • לוח אירועים mamy
  • mamymail
alt

פירוש נומרולוגי חינם

הקלידו שם פרטי ומיד תקבלו במייל את הניתוח הנומרולוגי של השם שבחרתם.

alt

מפגשי בוקר חינם

כולכן מוזמנות חינם לזמן איכות עם הבייבי בקניונים ברחבי הארץ.

alt

העובר שלך רוצה לדבר איתך

אמא, בואי הרשמי וקבלי ממני העובר שלך מכתב שבועי ובו מידע על ההתפתחות שלי ועוד...


כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

מה לעשות כדי שהתינוק לא יבכה? איך נתקשר איתו?

הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
פורסם ב: 28.08.2016
התינוק בוכה – האם הוא רעב? אולי עייף? גזים? שיניים? אז זהו, שאפשר לדעת במדויק למה תינוק זקוק ויותר מזה, אפשר למנוע את הבכי. אז מה לעשות כדי שהתינוק לא יבכה? איך נבין ונתקשר איתו?


מאת: רותם עירון- בעלת B.A בפסיכולוגיה, מנחת הורים, מלווה לאחר לידה, יועצת שינה ויועצת גמילה מחיתולים בשיטת Small Talk
 

מה לעשות כדי שהתינוק לא יבכה? איך נתקשר איתו?
כולנו מצפות להיות אימהות, כולנו מחכות לרגע הנכסף ומבטיחות לעצמנו להיות הכי טובות. אנחנו כל כך מתרגשות מהתחושה של התינוק בקרבנו - זה טבוע בנו.


אבל דווקא כשהוא נולד אנחנו מתקשות להבין את הצרכים שלו. התינוק בוכה – האם הוא רעב? אולי עייף? גזים? שיניים? אז זהו, שאפשר לדעת במדויק למה תינוק זקוק ויותר מזה, אפשר למנוע את הבכי. הכיצד?
 
המערכת הבסיסית לקיומו של התינוק בעולם, בשנתיים הראשונות לחייו זוהי מערכת ההיקשרות. תינוקות נולדים עם רפרטואר התנהגות - Attachment Behaviors שמטרתם היא לחפש וליצור קרבה לדמות המטפלת.

מערכת ההיקשרות מופעלת ומתקיימת כאשר יש קרבה בין הילוד לדמות המטפלת. המערכת אינה תלויה רק בילד אלה גם בזמינותה של אותה דמות ובמידת התגובתיות שלה לאיתותיו וסימניו של הילד (=צורכי הילד).

כאשר הדמות המטפלת זמינה לרצונותיו וצרכיו של התינוק זה מעצים את תחושת הביטחון של הילד וכך התינוק ירגיש ויהיה בטוח שאותה דמות תהיה לצידו כאשר הוא יהיה זקוק לה.

כתוצאה מכך, המערכת מווסתת את רמות המתח והחרדה של התינוק, מספקת לו תמיכה ועוזרת לו לצאת ולגלות את העולם ולבנות כישורים חברתיים, תקשורתיים ופיזיולוגים טובים יותר.
 
כל צרכיו של התינוק (רעב, שובע, עייפות, פיפי-קקי. חום וקור) נראים בגופו על ידי שפת הגוף שלו הנקראת גם "שפת התינוקות" שזוהי השפה הראשונה איתה התינוק מתקשר איתנו.

שפת הגוף של התינוק הם הסימנים והקריאות שלו לומר לנו על צורך מסוים שלו התינוק זקוק באותו רגע ספציפי.

שפת הגוף של התינוק יכולה להתבטאות בתנועות גוף כמו תזוזות אגן, הנפת הרגליים והידיים, בצלילים וקולות שהתינוק מפיק כמו קיטורים חוזרים (בין אם רגועים ובין פחות), מלמולים והגהות חדשות ומהבעות פניו כמו בהייה, עיניים מרצדות ומבטים שונים של התאמצות, או עייפות.

על ידי קריאה נכונה של שפת הגוף של תינוקנו נוכל להבין כיצד התינוק מתקשר ומדבר איתנו ולמה הוא זקוק וכך נוכל להבין את התינוק שלנו טוב יותר.
 

 ישנם שני סוגי סימנים איתם התינוק מתקשר איתנו: 

  • סימנים מקדימים - אשר מופיעים כאשר הילד זקוק למשהו והוא מאותת לנו על כך כמו הצורך של רעב, שינה, פינוק ואפילו כאב.

    כאשר אנו רואים את הסימנים המקדימים מופיעים, זה הזמן האידיאלי לענות על צרכיו של התינוק.

    הסימנים המידיים מופיעים בין 20-40 דקות לפני שהילד מתחיל לבכות ולהיות במצב אקוטי (ישנם ילדים שאפילו תוך עשר דקות עוברים משלב לשלב).

    על ידי הבנת הסימנים המקדימים של תינוקנו בצורה מדויקת, אנחנו נדע לא רק להכיר את ילדינו טוב יותר אלה גם למגר את הבכי בצורה מקסימלית.

    בנוסף לכך כאשר אנו נותנים מענה לצורך בסימנים המקדימים של התינוק, מתפתחת אצלו תחושת ביטחון, אמון, הערכה עצמית והכי חשוב הוא שהיא מחזקת את הקשר בין ההורה לילד.

     
  • סימנים מידיים - אלו הם סימני איתות אחרונים, מצב של SOS מצד התינוק, כמה רגעים בודדים לפני הבכי.

    כאשר הסימנים המידיים מופיעים, אם לא נתנו באותו רגע את המענה הרצוי הילד עלול להתחיל לבכות ויהיה לנו קשה מאוד ולפעמים אף בלתי אפשרי לתת את המענה שלו הוא זקוק, עקב המצב האקוטי אליו הוא נכנס. 
חשוב לדעת שלכל תינוק שפת הגוף הייחודית והספציפית שלו ולכן רצוי ללמוד את אותו התינוק לעומקו על מנת שנבין את שפתו.

עם זאת ישנם סימנים החוזרים על עצמם מילד לילד אך אין זה מחייב שאותו סימן יהיה גם אצל ילדכם.
 

כמה איתותי שפת הגוף היכולים להופיע אצל תינוקך:

  • סימני רעב נפוצים- סימנים מקדימים לרעב מאופיינים בתנועות שפתיים הנראות כמו יניקה - כאשר התינוק אינו אוכל, הזזת הראש לצדדים לחיפוש אחר הפטמה, הכנסת אגרופים או חפצים לפה בתדירות עולה.

    כאשר אנו נראה הקשתות גב ותנועות אגן נמרצות תינוקנו כבר נמצא באיתותיו האחרונים לבקשת אוכל.

    חשוב להדגיש כי רעב הוא צורך לינארי, עולה. ולכן חשוב מאוד להבחין האם התינוק מכניס חפצים לפה מתוך צורך פיזיולוגי או מתוך צורך התפתחותי.

    סימני התרוקנות נפוצים - הסימנים המקדימים לצורך להתפנות יתבטאו בחוסר נוחות באגן, הזזת המותן מצד לצד, הקפצת הטוסיק והרגליים מעלה מטה.

    לאחר סימנים אלו כאשר הילד  בוהה, מתאמץ, או עוזב משחק לרגע ונינוח זה מעיד על סימנים מידיים בו התינוק מתפנה.
  • סימני עייפות נפוצים - בהייה בחלל, חוסר התמצאות במרחב, בלבול, הנחת ראש, גבות ורדרדות. הסימנים המידיים לעייפות יהיו קיטורים הולכים ומתגברים, שפשוף העיניים, משחק עם האוזן או השיער ועיניים אדומות.
 
כל אחד יכול! כל הורה קשוב יכול להבין את התינוק שלו. התבוננו בו, היו לצידו, לימדו אותו, הקשיבו לו , דברו איתו, צרו ביניכם תקשורת.

שימו לב לסימנים החוזרים אצל תינוקכם וכך תוכלו ליצור ביניכם תקשורת טובה כבר מהינקות, ולנסות למנוע חלק ממצבי הבכי אצל התינוק.
 

בהמון אהבה רותם עירון- בעלת B.A בפסיכולוגיה, מנחת הורים, מלווה לאחר לידה, יועצת שינה ויועצת גמילה מחיתולים בשיטת Small Talk- לדבר עם תינוקות. ליצירת קשר כנסו לדף העיסקי, לחצו כאן.



למעלה alt
הדפסה altשלח לחבר
מאת
דוא"ל של החבר
קבלי טיפים והמלצות למייל

עקבי אחרינו