יומנה של אם חד-הורית - mamy

כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

יומנה של אם חד-הורית

  • רופא טוב - רופא רע

    רופא טוב - רופא רע

    פורסם ב: 30.03.2005 רופא טוב - רופא רע
    מאת: אפרת אברמסון
    קבעתי תור – עניין שבשגרה. איך שלא יהיה, צריך ללכת לשם ולדווח את תוצאות הבדיקות.
    כיום, כשכל בדיקה יכולה להישלף דרך אתר קופת החולים באינטרנט, מספיק שהחבר התורן של החברה הטובה עובד כתועמלן רפואי מספר שנים, ואת מסודרת.

  • גימל וההפרעה ההורמונלית

    גימל וההפרעה ההורמונלית

    פורסם ב: 30.03.2005 יומנה של אם חד-הורית / אפרת אברמסון
    גימל וההפרעה ההורמונלית 
    ביום שבו הציע המחזר הראשון לגימל, החברה היקרה שלי, נישואין היא היתה בת חמש עשרה ולא ממש הבינה את הביטוי: "אני אגדל אותך". אחר כך, הם נפרדו בשל אותה השטות שחיברה אותם יחד מלכתחילה. גימל, יש לציין, היא טיפוס אמוציונלי בעל שפיות זמנית ופתיל קצר. היא החברה הטובה ביותר שלי, למעט שין המתמחה בסורוקה. יחד – כבר מילדות – אנחנו קבוצת הרווקות הנצחיות וה-"בלתי מנוצחות". אלא שלאחרונה החבורה המתהדרת בנוצות החופש והרוח הפכה יותר לרופאה מתמחה עם חבר ממש מעצבן שלחוץ, באופן מפתיע, להתחתן, אם חד-הורית שהיא כבר רווקה רק בתעודת הזהות, וגימל – הנשואה הקלאסית שמקבלת הצעות נישואין חדשות לבקרים וחייבת להיענות לכל אחת מהן בחיוב, להילחם בתחנות הרוח החברתיות השומרות עליה מכל רע – בנו – או להרהר בחרטה על כל הצעה עליה ענתה בשלילה, ואין הרבה כאלה ברזומה המפואר שלה. למרבה הפלא, החליטה גימל שגבר חלומותיה מספר שתיים הוא בעל הפרופיל המתאים ביותר להיות אב ילדיה. כמו תמיד, הוא האדם שפגשה בדיוק ברגע גורלי בחייה, כאשר הכל מתאים ותואם אסטרולוגית, למשל. קיצורו של ענין, מנסה גימל להיכנס להריון "כבר יובלות". מבחינתי ומבחינת שין, עברו רק ארבעה חודשים והכל בסדר. בכל זאת, התעקשה גימל לעבור בדיקות סדרתיות והופתעה לגלות מיני-ציסטות על השחלות, היינו: זקיקים מוגדלים העשויים למנוע מהביוץ להתרחש ולגרום לשיבוש בסדירות הופעת הוסת; או במילותיה המדויקות של גימל: "לקבל מחזור פעם ברבעון". גימל ההיסטרית מצאה עצמה נודדת מרופא לרופא. באחת הבדיקות האנדוקרינולוגיות התגלתה אצלה הפרעה הורמונלית. כמובן, מאחר שהיא סובלת מעודף משקל יחסי, נגרמת תופעה מחזורית לפיה לא תוכל להרות כל-עוד תהיה שמנה מדי, ותתקשה לרדת במשקל כל-עוד יש לה תופעה הורמונלית. כמובן, נקלעה גימל למשבר רגשי ואכלה פי-שתיים. שין ואני הצטרכנו לשלוף מידיה חפיסות שוקולד ולהעיר לה על כל פרוסת לחם שהכניסה לפיה. לצערנו, כמו שתמיד קורה במקרים מן הסוג הזה, נעלבה גימל והשירות הפך לבלתי יעיל. לבסוף, החליטה גימל לעשות מאזני כדאיות פשוטים והגיעה למסקנה – גם בעקבות בדיקות תקינות בלוטת התריס – שאין ברירה אלא להתחיל לצעוד, לאכול בריא, אך בעיקר לשנות דרך חשיבה וחיים. כך יצא שרזתה גימל עד מאוד, אך באופן מבוקר ושין ואני היינו גאות בה מאוד. משך כל אותה התקופה, ובהמלצת הרופא המטפל, נמנעה חברתי הטובה והנוירוטית מנטילת גלולות למניעת הריון או מכל טיפול הורמונלי אחר
  • סקירת מערכות

    סקירת מערכות

    פורסם ב: 30.03.2005 יומנה של אם חד הורית
    סקירת מערכות
    מאת: אפרת אברמסון
    הוא בא מארצות הברית. הוא בא במיוחד כדי להחזיק לי את היד. בשלושה השבועות שהוא כאן הוא התנדב, מן הנימוס, להגיע אתי לבדיקה הסופרת אף ופה ואצבעות - תוך ופנים - כדי לוודא שהכל בסדר. כמו ישראלי טוב, הוא קיבל איזו רי"ש מגולגלת על הלשון כבר אחרי שלושה שבועות. הוא מקטר בלי הפסק על התורים הלאים בקופת החולים, למרות שקבענו חודש מראש. כלומר, קבעתי. הוא עוד היה באמריקה שלו.
  • טיי-זקס

    טיי-זקס

    פורסם ב: 30.03.2005 טיי-זקס
    מאת: אפרת אברמסון

    לאם החד- הורית הטרייה שבי נאגרו בבית מאה ואחד טפסים ושאלות. הרגע הראשון הוא שמחה וצהלה.
    כל חברה שאי פעם פגשת מתחילה לדאוג לך - החל בזו מהסופר השכונתי שבכל פעם מציעה לך מבצעים פלוס וכלה בחברה שלך מכיתה גימל.
    בתוך כל אלה מצאתי פתאום איזה מן חיזר בעל שם של דינוזאור. תחבתי את הטופס לכיס המכנסיים והלכתי למפגש הנשים המעודד, בו אלגום בקנאה רק מיץ פטל לצד כוסות השמפניה המושקות של השנה החדשה.
    מישהי תטרח לברר אם הבטן הקטנה שלי היא תוצאה של חורף מופרז והולל. גימל תהסה אותה מיד: "ששש... את לא רואה שהיא בהריון?!" ההיא תאנפף משהו סתמי כדי לצאת ידי חובה ומבוכה.
    אני מתיישבת כדי לנוח. גם כך העשן מחניק מדי והאנשים קולניים ושיכורים. מסיבה שמסרבת לדעוך. צעירים וג'וינטים בכל מקום. אני מחפשת מפלט. תופסת בחילה מרגיזה ובורחת למרפסת מאווררת. קר בחוץ.
    האנשים רוקדים, נכנסים ויוצאים מאוהל שתכולתו דינמית ומתחלפת לפרקים קצרים. אני נשענת מעל למעקה. ראשי סחרחר עלי. גימל תופסת אותי ומושיבה אותי לצדה. פתאום אני מבינה שלא אוכל להגיע למסיבה כזאת במשך הרבה מאוד זמן, שאני מוותרת עליה ועל שכמותה בחפץ לב.
    אני תופסת מונית יחד עם גימל האימהית באופן מפתיע. היא לוקחת אותי עד הבית ומוודאת שאני חשה בטוב. "סתם עוד בחילה", אני מתרצת. היא הולכת לא לפני שבודקת את החום על מצחי. "אני בסדר", מתלוננת ההרה שבי.
    היא הולכת ואני שוטפת מעלי את הזוהמה ומתעכבת על הגבשושית הקטנה שנוספה על בטני.
    נזכרת בבדיקה בעלת השם מוזר, שולפת אותה ומיישרת על שטח פני שולחן המטבח. "טיי-זקס". לך תדע מה באמת עומד מאחורי אילן השורשים הסבוך של החבר לשעבר שלי, זה שרוצה לנסוע לארה"ב, לטייל. מי בכלל רוצה להפיל את עצמה עליו?
    "טיי-זקס" - אם שני ההורים אשכנזים, יוצאי מזרח אירופה, קיימת סבירות יחסית להופעתו של גן פגום שיפגע בבריאותו של הילד, ואולי עדיף להוריד.
    איזו מן מילה זו? כמו לקרוא לסרטן: "המחלה". אני מגלגלת את השם הבלי מתגלגל על הלשון. "טיי-זקס" - ואם הילד בריא לחלוטין...
  • אולטרא-סאונד

    אולטרא-סאונד

    פורסם ב: 30.03.2005

    הנשמה הטובה של ילדות הסנדביץ' משגרת חיוך מנומש: "אולי את פשוט בהריון". לו יכולתי לקום ולהחטיף לברייה המרגיזה שמישהו טרח לעטר במיליארד ג'ינג'ים... החברה הטובה שלי מרימה גבה.

עמודים: 1 | 2