כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים
חינוך וגבולות
-
|
פורסם ב: 07.02.2008
מי לא מכיר את הסיטואציה? – שני גמדי הבית החליטו לשחק יחד. לוקח להם בדיוק ארבע-עשרה שניות להפוך את המשחק למלחמת עולם וקולות המלחמה מאיימים להחריש את הבית כולו. ואז מגיע המבוגר האחראי ובצרחת אימים נוזף בהם – "אנחנו לא צועקים בבית הזה".
|
-
|
פורסם ב: 16.01.2008
בתהליך ההתפתחות והגדילה של ילדנו יש מתח בין שמירה על שלומו של תינוקנו לבין מתן מרחב להתפתחות תקינה ובריאה. הצמיחה והתפתחות של ילדנו תלויה בפיתוח יכולת ההתמודדות שלו עם הסביבה. תלויה בהיכרותו עם הסביבה.
|
-
|
פורסם ב: 04.11.2007
מאת: אירית ברזני, פסיכולוגית מוסמכת, ומטפלת משפחתית וזוגית
אם נחשוב על מכלול התפקידים הרבים שיש בעולם, לרבות תפקידים הנחשבים, ובצדק, קשים מאוד, אחראים מאוד ותובענים מאוד, נמצא, שתפקיד ה"הורה" הוא יחיד ומיוחד, ואין כמותו. בואו נבחן מהם האיפיונים של התפקיד הזה, שעושים אותו כל כך שונה מכל תפקיד אחר.
|
-
-
|
פורסם ב: 09.07.2007
גיל שנתיים מכונה גיל המרד גיל המרדנות והעקשנות. הפעוטכבר אינו תינוק. הוא מפתח כישורים מוטורים, הולך, מתקשר עם הסביבה, פעיל ועצמאי.מצד שני הופך הפעוט למרדן, תוקפני נתון למצבי רוח משתנים ובעיקר רוצה לעשות הכללבד.
|
-
|
פורסם ב: 22.06.2007
הורים רבים מודאגים מן החופש הגדול. עבור רבים מהם החופש - יותר מדי גדול ואינו מנוצל כראוי. מדוע ההורים כה חוששים מן ה"חופש" הגדול וכיצד ניתן להתגבר על הקשיים.
|
-
|
פורסם ב: 22.06.2007
פחדים במהלך השינה המתבטאים בחלומות וסיוטים אינם תופעה נדירה אצל פעוטות בני שנתיים עד ארבע שנים ומהווים חוויה מבהילה שעלולה להימשך כמספר דקות ומסתיימת לרוב בהתעוררות.
|
-
-
|
פורסם ב: 11.03.2007
הורות והפער הדיגיטלי החדש: על האתגרים שעומדים בפני ההורים של ילדי דור המסכים, הסכנות וטיפים להורים המודאגים.
|
-
|
פורסם ב: 12.12.2006
הרבה עימותים מיותרים נוצרים כתוצאה משמוש במילים שיוצרות אוירה שלילית של מאבק כוח. כשהילד מרגיש זאת, הוא נכנס למאבק כוח עם המבוגר. במצב זה, ידו של הילד בדרך כלל על העליונה. לפעמים בלתי נמנע מלהיכנס למאבק כוח. אך חשוב שתחסכו זאת לדברים החשובים באמת, אחרת כל היום הופך לשורה של עימותים והאוירה נעשית עכורה.
|
-
|
פורסם ב: 15.07.2006
מאת: ורד שפרונג-קופליק - מרצה ומנחת קבוצות הורים בתחומי האינטלגנציה הרגשית, תקשורת בין אישית ושפת גוף.
|
-