בריאות האם לאחר הלידה - mamy

כנסי לעמוד הפייסבוק שלנו לקבלת המלצות ועדכונים

בריאות האם לאחר הלידה

  • רוצות סקס טוב? תתחילו לכווץ את שרירי ריצפת האגן

    רוצות סקס טוב? תתחילו לכווץ את שרירי ריצפת האגן

    פורסם ב: 15.06.2011

    אם אתן שואלות את עצמכן מה הקשר בין התפקוד המיני שלנו במיטה לבין שרירי ריצפת האגן? כדאי שתבינו שאומנם מדובר בשרירים הכי פחות סקסיים אך בהחלט החשובים בתרומתן לנו הנשים.

  • זיהומים בנרתיק לאחר הלידה

    זיהומים בנרתיק לאחר הלידה

    פורסם ב: 12.12.2010

    הלידה היא אחד האירועים המשמחים ביותר בחייה של כל אישה, ולאחר הלידה האם נוטה להתרכז באופן כמעט בלעדי בבריאותו של הרך הנולד ולהזניח את בריאותה שלה. אך חשוב לדעת שנשים חשופות לזיהומים לא רק בזמן ההיריון, אלא גם לאחר הלידה, ויש לטפל  בבעיות אלה בזמן.

  • ארגונומיה אחרי לידה

    ארגונומיה אחרי לידה

    פורסם ב: 12.11.2009

    אז מה לתפקיד האימהות ולארגונומיה? כמה פעמים ביום אנחנו מרימים את התינוק ממיטתו או מהעגלה בה שוכב? כמה פעמים ביום אנחנו מניקות אותו? כמה פעמים ביום מחליפים לו חיתולים? כמה פעמים ביום אנחנו יורדים אל הרצפה כדי להשכיבו על מזרן הפעילות או מרימים אותו ממנו? איך עושים זאת נכון מבלי לפגוע בגופנו.

  • הדברים שלא סיפרו לך על היום שאחרי הלידה

    הדברים שלא סיפרו לך על היום שאחרי הלידה

    פורסם ב: 08.06.2009

    הזיכרון בורח, הבטן מלאה סימני מתיחה, הגודש בחזה משגע אותך ועל יחסי מין אין בכלל מה לדבר. אם כל אלו נשמעים לך מוכרים ועוד היד נטויה, סביר להניח שאת אחרי לידה, ובכל יום שעובר את מגלה שינויים שלא בטוח שמישהו טרח לספר לך עליהם בזמן ההיריון. פרופ' מוטי חלק, מנהל המחלקת נשים ויולדות של המרכז הרפואי הלל יפה, שופך אור על התופעות שאת עלולה להיתקל בהן אחרי הלידה. מדריך מקוצר ליולדת הטריה.

  • על לידה ושרירי ריצפת האגן - דגשים חשובים ליולדת

    על לידה ושרירי ריצפת האגן - דגשים חשובים ליולדת

    פורסם ב: 03.02.2008

    לאחר הלידה, רוב הנשים מנסות לחזור לשגרת היום-יום, דבר העלול לגרום להשלכות חמורות כגון: דליפות שתן או צניחת איברים בעתיד הקרוב או הרחוק יותר.  משום כך  מומלץ  שהאם הטרייה תקבל מידע מפורט והדרכה מלאה מאנשי מקצוע כמו פיזיותרפיסט המומחה לשיקום שרירי רצפת האגן או מהגינקולוג.

  • הנקה ואמצעי מניעה לאחר הלידה

    הנקה ואמצעי מניעה לאחר הלידה

    פורסם ב: 11.03.2007 הנקה מגנה על הילוד מפניזיהומים, מציעה שיטה לא יקרה להאכלת הילוד, תורמת לקשר בין האם לילוד – ומונעתהריון. להשפעה של הנקה למניעת הריון חשיבות עצומה על בריאות הציבור, זאת מאחרוקיימות הוכחות שהנקה מסייעת להשגת מרווח בין למעלה משנה בין ההריונות. מרווח שלשנה ויותר בין הריונות עוקבים הינו בעל השפעה חיובית על השרדות הילודים ועל בריאותהאם.
  • איך מתקנים רצפה שקרסה?

    איך מתקנים רצפה שקרסה?

    פורסם ב: 11.03.2007

    רצפת האגן, אותו מקום "מסתורי" ומוצנע בין רגלינו, משמשת מוצא למספר פתחים חשובים: צינור השתן, הנרתיק (אצל האישה) ופי הטבעת. ההריון והלידה גורמים, במקרים רבים, לפגיעה ברצפת האגן של האשה, ובעקבותיה לסבל פיזי, לאי נוחות  ולמבוכה. איך זה קורה, ומה הן הדרכים לתיקון הנזק.

  • טיפול בהתרחבות של הנרתיק אחרי הלידה

    טיפול בהתרחבות של הנרתיק אחרי הלידה

    פורסם ב: 16.09.2006

    "ד"ר - אינני מבינה מה קרה לי לאחר לידה- אני פשוט  לא מרגישה את בעלי  כמו פעם"  מתלוננת  האם  הטריה שילדה לפני מספר חודשים.  תלונה שכיחה זו חוזרת השקם והערב בשיחה גלויה בין  רופא הנשים- לפצינטית כאשר שואל הרופא המטפל  את  היולדת  הטריה "איך חיי המין לאחר הלידה?".

  • שינויים פיזיולוגיים לאחר לידות

    שינויים פיזיולוגיים לאחר לידות

    פורסם ב: 24.03.2005

    השמחה שבהולדה נתקלת לעתים באכזבה הנגרמת מהשנויים העוברים על גופה ועל נפשה של האישה כבר לאחר הלידה הראשונה ובהמשך ביתר שאת לאחר שאר הלידות.


עמודים: 1 | 2 | 3