באדיבות "הכל במקום"- Personal Organizing
רצוי לרתום את הילדים לעשיית סדר כיוון שזה גורם להם לקחת אחריות ולהיות בעניינים.
- השתמשו בגלגלים – ניתן לשנע בקלות ממקום למקום.
- כדאי להחזיק ארגז מתחת למיטה או בארון אשר בו יארזו בגדים קטנים של תינוקות. לרשום בתחילת האיסוף את גיל הילד והעונה ומשהתמלא הארגז לרשום את הגיל המקסימאלי ולאחסן. (לא בניילונים שאינם ניתנים לערמה).
- נצלו את החלל מתחת למיטות הילדים. ניתן לאחסן צעצועים, מצעים, בגדים וכו'.
- כאשר מחלקים את הצעצועים לנושאים, רצוי לבחור מכלים אחידים בגודלם שמתאימים למה שמתעתדים לאחסן בתוך, שיהיו מלבניים ושניתן יהיה לערום אותם האחד מעל השני.
- מכלים שקופים יאפשרו לראות מה יש בפנים.
- במידה והמכלים אינם שקופים אפשר להדביק על המכל מדבקה עם ציור (לאלה שעדיין אינם קוראים) של מה מכילה הקופסא (מכוניות, בובות, וכו').
- נצלו מקומות מתחת למיטה , במגירה קיימת או בקופסאות עם גלגלים.
- השתמשו בקרטונים, קופסאות למגזינים או בקופסת נעליים לציורי הילדים.
- קנו לילדים רהיטים מודולאריים שניתן לבנות בצורות שונות שיותאמו לצורכי הילד שמשתנים לפי הגיל.
- לא מומלץ לקבע כלום לקיר !
כיצד נפעיל את הקטנים?
תנו להם לבצע פעולות קטנות אך בעלות משמעות כגון:
- תנו להם לבדוק האם הטושים מציירים?, האם יש לכל הטושים מכסים?שיפרידו בין צבעי עיפרון, טושים, פסטל, וכו'.
- תנו להם לבדוק האם לפאזל של 100 חלקים יש את כל החלקים.
- האם למכוניות יש את כל הגלגלים?
- לבובות חסרים ראשים ו/או ידיים ורגליים.
ועוד...
- נצלו את הסדר ותנו לילד להרגיש שזה נעשה בדרכו ובטעמו. כלומר, אם הדמות האהובה עליו כרגע היא בוב ספוג – ניתן לשים על הקופסאות מדבקות בוב ספוג וכדומה.
- אם יש לכם הרבה סרטים על גבי דיסקים וזה תופס מקום, רכשו אלבום לדיסקים והעבירו את הדיסקים לאלבום.
- עיברו עם הילדים על היצירות שלהם והחליטו מה אפשר כבר לזרוק ומה עדיין רוצים לשמור. שימרו דברים מקוריים שלהם (ולא הדבקות של הגננת).
- אפשר לשמור ציורים עכשוויים בקופסאות קטלוגים או בקופסא לאחסון נעליים .
- יצירות חדשות אפשר לתלות על לוח מגנטי אותו תולים על הקיר או לצבוע בעזרת צבע מגנט חתיכת קיר.